-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dierennamen: Luisteroefening
Zoek de juiste dierenschaduw bij het gehoorde woord. Je hoort een dierennaam, herken jij het dier?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Dieren van de boerderij in de trein
In de lucht hangen er boerderijdieren aan ballonnen.
Beneden rijdt er een trein. Op elke wagon staat een abeeldingen van een dier.Zet de dieren van de boerderij in de juiste wagon.
Dit doe je door de ballon kapot te schieten.Interactieve oefening -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Het alfabetmonster
Oefen het alfabet met het alfabetmonster. Voer het monster de letters van het alfabet in de juiste volgorde.
Interactieve oefening -
Begrippen: Groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort
Je oefent op de begrippen: groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort. Je doet dit aan de hand van flitskaarten of een spelletje!
Interactieve oefening (13)ICT-coördinator, Ander -
De letterroute: Zet de letters in de juiste volgorde
Zet de letters in de juiste volgorde en onthul zo het onderliggende plaatje. In het optiescherm kun je de moeilijkheid instellen. Hiermee bepaal je hoeveel letters er al ingevuld zijn en kies je of je wel of niet hoofdletters wilt gebruiken.
Interactieve oefening (4) -
Alfabet: Kleurpuzzel
Kleur de afbeelding in door de juiste letters terug te vinden in de puzzel.
Interactieve oefening (7)