-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Waterstof: Animatiefilm
Waterstof, je hoort er de laatste tijd veel van. Maar wat is waterstof nu precies? Wat kan je er allemaal mee doen? Wat zijn de toepassingen van duurzame waterstof? In dit filmpje leggen we je uit hoe waterstof bijdraagt aan de duurzame wereld van …
Video -
Virtual reality: Kolomboormachine
Dit filmpje geeft een impressie weer van de Virtual reality kolomboormachine app dat onze gamificator gemaakt heeft voor gebruik op de Oculus Quest.
Momenteel zijn we nog bezig met de fine-tuning maar binnenkort zal deze gratis beschikbaar …
Video (4)Directie -
Auto: Werking van een vierslagmotor
Korte instructiefilm over de werking van het viertaktproces van een motor.
Video (3)Leerkracht -
LearnAmo: YouTubekanaal
LearnAmo is een YouTubekanaal met videolessen om Italiaans te leren.
VideoLeerkracht -
One World Italiano
YouTubekanaal van talenschool One World Italiano met tal van didactische video's om Italiaans te leren.
VideoLeerkracht -
ItalianPod101: Italiaans leren
ItalianPod101 is een YouTubekanaal met video's om Italiaans te leren. De personen in de video's zijn moedertaalsprekers, maar er wordt vaak naar de Engelse vertaling verwezen.
VideoLeerkracht -
Uitspraak oefenen met Google Translate: Instructievideo
Hoe kan je beter worden in het uitspreken van Franse, Engelse, ... zinnen en woorden? Met Google Translate! Deze video legt je uit hoe.
Concreet:
Inspreken van woorden en zinnen met zelfcontrole.
Dit kan hulp bieden aan leerlingen die thuis …
Video (11) -
Hoe krijg je een klas pubers aan het lezen?
Hoe krijg je vijfdejaars secundair die hun neus ophalen voor taal tóch aan het lezen? Met een goed boek, een lesuur rust en een glaasje chocolademelk. Meer heb je niet nodig om een leesfeest te organiseren.
Video (3) -
Evenwicht en beweging: De gyroscoop
Dit beeldfragment van 90 seconden toont de kenmerken van een gyroscoop.
VideoLeerkracht -
CLIL Debate: Hugo Beaten-Beardsmore
Hugo Baetens Beardsmore verduidelijkt in het Engels wat CLIL precies kan betekenen voor de school en de taalontwikkeling van de leerling. In deze theoretische uiteenzetting verwijst hij eveneens naar wetenschappelijk onderzoek over CLIL en de …
VideoLeerkracht -
Het eerste olieplatform dat in 1966 begon te boren
Zowel de wederopbouw als het slepen naar een van de eerste olieplatforms: de Ocean Traveler wordt van New Orleans naar Stavanger gesleept voor gebruik in de oliewinning.
Het platform begon te boren in 1966 en deed dat doorheen de jaren '60. In 1969 …
VideoAnder