-
'k Blijf staan: Bordspel rond nieuwe autoriteit
Het bordspel 'k Blijf staan is een educatief hulpmiddel dat is gemaakt met als doel jongeren, ouders, leraren en hulpverleners vertrouwd te maken met de principes van nieuwe autoriteit. Deze benadering legt de nadruk op een vernieuwende houding ten …
Fysiek materiaalAndere functie -
Basisemoties: Memory
Zoek de tekeningen met dezelfde gevoelens: blij, boos, bang, verdrietig.
Interactieve oefening -
Inhoud, gewicht, lengte: Oefenen van begrippen
Met deze Kahoot oefenen de leerlingen het verschil tussen de woorden inhoud, gewicht en lengte.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Inhoud, gewicht, lengte: Oefenen van begrippen
Met deze Kahoot kan je het verschil tussen gewicht, inhoud en lengte oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Memory Pasen
Klik op de tegels.
Zoek twee dezelfde paasfiguurtjes.
Interactieve oefening -
Vlaamse kerMOS: Ludieke milieukermis
Met deze educatieve volksspelen breng je zeven milieuthema's naar je school: water, afvalpreventie, natuur, mobiliteit, energie, klimaat en vergroening.
De deelnemers doorlopen deze modules. Hoe behendiger ze zijn, hoe meer punten ze …
Fysiek materiaal -
Vlaamse kerMOS: Milieukermis
Met deze educatieve volksspelen breng je zeven milieuthema's naar je school:
- water,
- afvalpreventie,
- natuur,
- mobiliteit,
- energie,
- klimaat
- vergroening.
Fysiek materiaal -
Expeditie Inclusief: Spelkoffer
Expeditie Inclusief is een belevingsspel van De Ouders vzw over handicap en bewustzijn voor een groep van 15 tot 30 personen. De doelgroep van het spel zijn leerlingen met een mentale ontwikkeling van 6 tot 10 jaar. Ook het klimaat en migratie …
Fysiek materiaal -
Lekkers van de sint: Memory
Chocolade? Pepernoten? Mandarijnen?
Zoek dezelfde prenten.Interactieve oefening -
Meetkunde en bewerkingen: Quiz
Met deze quiz oefen je volgende leerstof:
- Romeinse cijfers;
- eigenschappen van vierhoeken;
- hoofdrekenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Drankenkoffer met suikerspel
De drankenkoffer bestaat uit een draaiboek en het suikerspel. Het doel van
het spel is om de kennis en vaardigheden te vergroten om bewuster voor
gezonde dranken te kiezen. De leerlingen gaan na hoeveel suiker er in de dranken zitten.Fysiek materiaal -
Fietsers en voetgangers in het verkeer
Kijkplaat over verkeersveiligheid voor zwakke weggebruikers.
- Wie is veilig in het verkeer? Klik op de duim omhoog.
- Wie is onveilig? Klik op de duim omlaag.
Interactieve oefening