-
Do's en don'ts in een museum: Lespakket
In dit lespakket staat onderzoekend leren centraal. Waarom mag je niet eten en drinken in een museum? Waarom mag je geen foto’s met flits maken van kunstwerken? Waarom mag je niet voelen aan een schilderij of beeld? Trek je labojas aan en …
Downloadbaar lesmateriaal -
Waarom kunst in het echt zien?: Lespakket
Welke verschillen ervaar jij bij het kijken naar kunst in het echt of op het internet? Na een inleidende vlog waarin Leonard en zijn virtuele assistent JOS op zoek gaan naar het laboratorium van professor Siebenstein om te ontrafelen waarom kunst …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
De werkvormen van beeld: Visueel overzicht
Dit is een zelfgemaakte bundel met een overzicht van de verschillende werkvormen van beeld die visueel worden uitgelegd. De werkvormen worden onderverdeeld in twee categorieën: vlakke technieken en ruimtelijke technieken.
De werkvormen die binnen …
Downloadbaar lesmateriaal (21)Leerkracht -
Onderzoeker/onderzoek: Eigen horizon verruimen
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : eigen horizon verruimen vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Proces zichtbaar maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : proces zichtbaar maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Eigen sterktes en werkpunten benoemen
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : eigen sterktes en werkpunten benoemen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Nieuwsgierig en onderzoekend zijn
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : nieuwsgierig en onderzoekend zijn …
Downloadbaar lesmateriaal