-
Didactische meet- en testpanelen voor elektrische fietsen
Met dit innoverende fietsproject willen we het technisch onderwijs in Vlaanderen leren werken met de nieuwste technologieën rond de werking van elektrische fietsen en batterijmanagement van elektrische fietsen. Om dit te bereiken ontwikkelden …
Artikel -
Doorkijkcompressor: Project InnoVET XR
Dankzij dit project werd een Mixed Reality toepassing gecreëerd om leerlingen en leerlingen aan de slag te laten gaan met de schroefcompressor. In eerste instantie kunnen leerlingen naar de belangrijkste onderdelen kijken via een individueel …
Artikel -
VR D-Montage: Project InnoVET
Het belang van onderhoud aan mechanische aandrijvingen blijft een cruciaal onderdeel in de industrie. Montage- en demontagetechnieken bijbrengen aan leerlingen is dan ook een noodzaak. Met dit project werd een VR-applicatie ontwikkeld met real …
Artikel -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
AI in nijverheidstechnische opleidingen: Project InnoVET
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt? In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en …
Artikel -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel -
VRiool: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde VTI Deinze, Scheppersinstituut Wetteren, Tectura Merelbeke en Richtpunt campus Eeklo een serious game VRiool gericht op de aanleg van een huisrioleringsnet. Leerlingen kunnen een huisrioleringsnet virtueel …
Artikel -
Bring Innovation to life: Project InnoVET
Binnen dit InnoVET-project kunnen leerkrachten op een projectmatige manier hun leerplandoelstellingen bereiken door zich tegelijk te professionaliseren in thema’s die ze voor zichzelf én hun leerlingen belangrijk vinden. De scholen …
Artikel -
Geef toekomstgericht leren mee vorm, verschillende transitiegebieden: Project InnoVET
Leerlingen en leraren uit STEM- en niet-STEM-studierichtingen werken samen met ondernemingen aan maatschappelijk relevante projecten gelinkt aan de transitiegebieden Energie, Samen Leven in 2050, Circulaire Economie, Mobiliteit en Industrie 4.0. …
Artikel -
Geef toekomstgericht leren mee vorm, Slim Wonen en Leven: Project InnoVET
Leerlingen en leraren uit STEM- en niet-STEM-studierichtingen werken samen met ondernemingen inclusief zorginstellingen, aan maatschappelijk relevante projecten gelinkt aan het transitiegebied Slim Wonen & Leven. Door COVID-19 zijn we met onze …
Artikel -
Internet of Things: Project InnoVET
Het Internet of Things, in het Nederlands het Internet der Dingen, verwijst naar het geheel van apparaten die verbonden zijn met het internet. Hierdoor kunnen deze apparaten gegevens naar de cloud of een eigen database sturen, communiceren met …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht