-
Chrome Dinogame ontwerpen met OctoStudio en Zimjs
In deze bijdrage leer je hoe je met ZimJs-code een loopgame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game met AI. Je vindt in deze bijlage ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt met codeblokjes op een mobiel toestel en via de app …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Micro:bit en Mario Kart: Codeeractiviteit
Volledig uitgewerkt (Engelstalig) lesproject van Digital Schoolhouse waarin leerlingen een micro:bit programmeren om animaties te tonen aan Mario Kart-racers terwijl ze over een racecircuit rijden. De workshop begint met het creëren van …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Veiligheid aan de machine: InnoVET-project
Het project Veiligheid aan de Machine werd gerealiseerd in het kader van de projectoproep van InnoVET voor het academische jaar 2022-2023.
Richtpunt Campus Hamme heeft dit innovatieve project geïnitieerd en richt zich op het verbeteren van …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Logica en waarheidstabellen: Booleo-spel
Dit document kan je afdrukken om zelf kaarten te maken voor een Booleo-spel, gebaseerd op het gelijknamige spel van Jonathan Brandt & Chris Kampf. Met dit spel worden de logische operatoren NOT ,OR, AND en XOR ingeoefend.
De spelregels kan je …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Wetenschappelijk rekentoestel van BookWidgets gebruiken: Handleiding
Dit is een handleiding bij het wetenschappelijk rekentoestel van BookWidgets. De leerlingen vinden dit initieel niet zo een handig rekentoestel omdat ze het niet gewoon zijn hier mee te werken en er vrij veel knoppen op staan die ze niet …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
AI in de landbouw: Transportband met objectherkenning via Python notebooks
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt?
In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en zelf …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Seriële communicatie van Arduino naar pc: Cursus
In dit document krijg je uitgebreide informatie over de seriële communicatie van Arduino naar pc. Je leert hoe je gegevens vanuit de Arduino via de USB naar de pc kan versturen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Programmeren van Arduino: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgelegd hoe je een programma vanuit de Arduino IDE oplaadt naar een Arduino UNO, MEGA, nano, ESP8266 of ESP32.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Installatie van Arduino IDE: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgebreide inforamtie over het installeren en instellen van de Arduino Integrated Development Environment (IDE). Dit voor de Arduino UNO, MEGA, nano, UNO (WAVGAT), ESP8266, ESP32 en ATtiny.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Het spel Space Invaders bouwen: Stappenplan Scratch
Een stappenplan om met Scratch een spelletje Space Invaders te bouwen.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
De vulgreep gebruiken in Excel: Stappenplan
Leer stapsgewijs de vulgreep gebruiken in Excel.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Beschrijvende statistiek met GeoGebra en Excel: Opdrachten - Delta 3
Eerst worden centrum- en spreidingsmaten bepaald met behulp van GeoGebra. In een volgend deel leer je grafische voorstellingen maken met behulp van GeoGebra (dotplot, staafdiagram, histogram, boxplot) en Excel (cirkeldiagram, lijndiagram). …
Downloadbaar lesmateriaal (12)Leerkracht