-
Westerbork: Praktische opdracht bij het bezoek
Deze praktische opdracht sluit aan bij een bezoek aan Westerbork. In deze opdracht maken de leerlingen een explainer, een filmpje waarin drie zaken aan bod moeten komen:
- een portret van iemand die in Westerbork heeft gezeten;
- een culturele uiting …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Rijsel: Stadszoektochten
Deze stadszoektochten situeren zich in het centrum van Rijsel. Het document omvat drie zoektochten in een andere richting van de oude stad.
Dit document is een verrijking van Excursie Rijsel: Drie zoektochten in het centrum door …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Diamant- en juwelentour, ontdek de meeste schitterende geheimen van Antwerpen: Audiotour
Wandel door de stad en ontdek de meest schitterende geheimen van Antwerpen. In deze audiowandeling nemen acteur Herbert Flack en radiopresentatrice Layla El-Dekmak je mee op hun zoektocht naar de roots van Antwerpen als wereldstad van de diamant. …
Downloadbaar lesmateriaal -
Wat is kunst? Dat is kunst!: Lesidee
Leerlingen gaan op zoek naar de eigenschappen van onroerend erfgoed via foto's. Ze leren fotografische technieken te gebruiken en oefenen hun muzische vaardigheden.
Downloadbaar lesmateriaal (8) -
Nocturnal Animals: Filmbespreking
Opdrachten bij de film Nocturnal Animals van Tom Ford (2016).
De leerlingen krijgen de vragen voor ze naar de film gaan kijken (kan best op groot scherm bekeken worden om hem helemaal op zijn waarde te schatten). De vragen kunnen in duo opgelost …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Lesideeën voor outdoor learning
Een bundel met tal van ideetjes om zelf aan de slag te gaan met outdoor education.
Na een korte inleiding over outdoor learning krijg je tal van uitgewerkte lessen per graad, onderverdeeld per vak. Van optellen tot 10 tot zeepbellen maken, van …
Downloadbaar lesmateriaal (305)Student (lerarenopleiding) -
Unité 26: Test - Éventail-junior En action 6
Deze test bevat vier oefeningen. De eerste is een simpele vertaaloefening, de tweede een invuloefening. In oefening drie moeten de zinnen gerangschikt worden. In de laatste moeten de zinnen herschreven worden in de verleden tijd.
Downloadbaar lesmateriaal (58)Leerkracht