-
Vis fileren
Stappenplan om vis te fileren met daarbij horende lesdoelen en de benodigdhedenlijst, alsook tips en waarschuwingen voor de leerlingen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Bouillabaisse: Fotostappenplan
Recept met duidelijke materiaal- en ingrediëntenlijst om bouillabaisse te maken. Bij de werkwijze zijn ook foto's toegevoegd om de bereiding te visualiseren.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Dweilen: Instructiefiche
Deze instructiefiche volgens de OVUR-methode geeft een overzicht van de te volgen stappen om correct te dweilen. Elke stap van de uitvoeringsfase wordt ook weergegeven door een pictogram. Er is ook aandacht voor ergonomische houdingen tijdens de …
Downloadbaar lesmateriaal (17)Leerkracht -
Koelkast reinigen: Instructiefiche
Deze instructiefiche volgens de OVUR-methode geeft een overzicht van de te volgen stappen om de koelkast te reinigen. Elke stap van de uitvoeringsfase wordt ook weergegeven door een pictogram.
Downloadbaar lesmateriaal (12)Leerkracht -
Oven reinigen: Instructiefiche
Deze instructiefiche volgens de OVUR-methode geeft een overzicht van de te volgen stappen om de oven te reinigen. Elke stap van de uitvoeringsfase wordt ook weergegeven door een pictogram.
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
HACCP: Voorbeeldsituaties keuken
Aan de hand van voorbeeldsituaties bekijken de leerlingen of er gevaar is op vlak van voedselveiligheid. Concrete situaties worden kritisch bekeken en de leerlingen leren hoe HACCP toegepast kan worden.
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal