-
Mooi of mooie?: Artikel over de verbuiging van het adjectief
Artikel over de verbuiging van het adjectief bij het-woorden na een bezittelijk voornaamwoord. Wat zegt de modale Vlaming? Dit is mijn mooie huis? Dit is mijn mooi huis?
Artikel (4)Leerkracht -
Aanbreng v.t.t. en o.v.t.: Hoe begin je eraan?
Artikel over het aanleren van de regelmatige en onregelmatige vormen van de v.t.t. en de o.v.t.
Artikel (5)Leerkracht -
Inversie? Welke inversie?
Artikel waarin kort de term inversie besproken wordt.
Artikel (6)Leerkracht -
EV’nAR 2.0: Project InnoVET XR
In het project wordt via MS hololens, tablet en smartphone (IOS en Android) lesondersteunend materiaal geboden rond alternatieve aandrijvingstechnieken in het autotechnisch onderwijs. Leerlingen leren klassikaal of zelfstandig in een zo …
Artikel -
Aan de slag met tekstloze prentenboeken en praatplaten voor alle leeftijden
Tekstloze prentenboeken en praatplaten zijn hulpmiddelen om taalontwikkeling en meertaligheid te stimuleren. Dit geldt zowel voor de taalleerders met Nederlands als thuistaal (NT1) als voor taalleerders voor wie Nederlands de tweede taal is (NT2). …
Artikel (5)Leerkracht -
Wat is Dutch Fast Foward?
In dit artikel wordt de methode Dutch Fast Forward uitgelegd: gepersonaliseerd NT2-onderwijs.
ArtikelLeerkracht -
Train je eigen zelfrijdende auto: AI in de klas
Zelfrijdende voertuigen spreken tot onze verbeelding. We zien de technologie opduiken in verschillende vormen zoals auto’s en bussen, maar ook in grasmaaiers, stofzuigers en op de werkvloer. Wanneer we onder de motorkap kijken naar de …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
Story Dice: Verhalen schrijven met dobbelstenen
Met de digitale verhaaldobbelstenen van StoryDice kunnen je leerlingen of cursisten de inhoud en de volgorde van een verhaallijn bepalen door digitaal de dobbelstenen te laten rollen.
Artikel (13)Leerkracht -
Inversie bestaat niet
Schrijf jij telephoon met dubbele -ph en Vlaamsch met -sch zoals in het jaar 1900? Uiteraard niet. Maar je hebt het in de klas (NT2 of Nederlands moedertaal) wel over inversie. Is dat ook niet o zo 1900?
Artikel (10)Leerkracht -
ERK-berg: Hoe verloopt een traject Nederlands leren?
De ERK-berg geeft een duidelijk beeld van hoe een traject Nederlands leren (NT2) verloopt binnen de verschillende scholen. Met behulp van de ERK-berg kan je je eigen taalniveau of dat van je cliënt inschatten: je ziet wat een …
Artikel (6)Leerkracht -
Toegankelijk vrijwilligerswerk voor mensen met een migratieachtergrond
Opnames presentaties, Q&A en nuttige info van de webinarreeks Toegankelijk vrijwilligerswerk voor mensen met een migratieachtergrond:
- Inspirerende praktijkvoorbeelden
- Hoe bereid je je organisatie voor op vrijwilligers met een …
ArtikelLeerkracht