-
Digitaal uur: Flitskaarten
Kaartjes om de 24-uren klok te leren.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Student (lerarenopleiding) -
Munten en biljetten
Afbeeldingen van alle euromunten en -biljetten.
Downloadbaar lesmateriaal (60)Leerkracht -
Getallen en bewerkingen tot 10: Getalbeelden
Importeerbare pictogrammen van de getalbeelden tot 10 in busvorm.
Je vindt ook de picto's van alle optellingen en aftrekkingen tot 10, voorgesteld met de kwadraatbeelden.Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
Digitale klok: Sjabloon
Een blanco digitale klok zonder cijfers.
Als je deze lamineert, kan je er met uitwisbare stiften op schrijven.
Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht -
Cirkelrekenen tot 1000: Sjabloon
Een blanco invulblad voor cirkelrekenen. Zowel voor optellen als aftrekken van getallen.
Downloadbaar lesmateriaal (43)Leerkracht, ICT-coördinator -
Beeldzoeker: Kleur de vakjes in de juiste kleur
Kraak de code, kleur de juiste vakjes en ontdek de figuren.
In bijlage vind je ook een blanco pixeltekening.
Downloadbaar lesmateriaal (241)Leerkracht -
Maaltafelkaart tot en met 20
Een hulpkaart voor leerlingen die het moeilijk hebben met de maaltafels.
Downloadbaar lesmateriaal (57)Leerkracht, Directie, … -
Denken in matrix: Combineeroefening
Enkele eenvoudige oefeningen om met de leerlingen te werken rond denken in een matrix. Ze krijgen kaartjes die ze op de juiste plaats kunnen leggen op het rooster.
Dit doen ze door twee zaken te combineren:
- vorm en kleur,
- voorwerp en kleur, …
Downloadbaar lesmateriaal (43)Leerkracht -
Halloweenfiguren tekenen: Stappenplan
Met behulp van dit document gaan de leerlingen zelf aan de slag om de volgende figuren stap voor stap te tekenen:
- vleermuis,
- spin,
- doodskop,
- lachend kakske.
Downloadbaar lesmateriaal (29)Leerkracht -
Overzicht van maaltafels
Al de maaltafels worden voorgesteld in een tabel.
Downloadbaar lesmateriaal (44)Ander -
Zintuigen: Knijpkaart
Dit is een oefening rond het thema zintuigen.
De leerlingen bekijken op een kaartje het afgebeelde voorwerp en moeten met wasknijpers aangeven welk zintuig ze (het meest) gebruiken bij dit voorwerp.Bijvoorbeeld:
- snoep = proeven, …
Downloadbaar lesmateriaal (65)Andere functie