Leergemeenschappen: EPALE-zine


We moeten resoluut verder timmeren aan de weg naar een echte lerende samenleving. De nieuwe Europese agenda voor volwasseneneducatie stelt dat tegen 2030 ten minste 60% van de volwassenen zou leren en nodigt uit tot een holistische visie op volwasseneneducatie waarbij formeel, niet-formeel en informeel leren even belangrijk zijn. Dat is ook de ambitie van het Vlaamse Partnerschap Levenslang Leren.

Maar hoe moeten die leeromgevingen van de toekomst er dan uitzien? Wat doet mensen echt zin krijgen of houden in leren? Welke bodem is er nodig om een vruchtbare leercultuur te laten groeien? Wat zet mensen aan om levenslang en levensbreed te blijven leren? Wat gooien we best overboord? Wat leren we best af? En wat moeten we ons net opnieuw eigen maken? Hoe kunnen we niet alleen leren van best practices, maar ook zoeken naar next practices?

Voor dit EPALE-zine- over leergemeenschappen graaiden we in de grote grabbelton van boeiende content over dit thema op EPALE uit Vlaanderen, Nederland en daarbuiten.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
EPALE
Organisatie

Ontdek ook